Партньорство за успех – това е работещата бизнес формула

Людмила Казакова , управител на , „Агриматко България”

специално за AGRO.BG

- Г-жо Казакова, Вашата фирма се занимава с внос на препарати за растителна защита. Вие представяте в България и семената на «Синджента Сийдс», «РАГТ Семанс» и други фирми. Наскоро съобщихте, че пазарният дял на Вашата фирма е нараснал с 50% спрямо миналата година. Как постигнахте това? Как една крехка жена постига формулата на успеха?

- За мен успехът няма формула. За всеки успехът е различен, зависи от целите, които си е поставил. Едни се задоволяват с повече, други с по-малко. Всеки с възможностите си. Но каквато и да е целта, успехът е резултат на много труд, професионални и човешки качества. Това, което постигнахме, благодарение на партньорите си, ръстът, който имаме, се дължи и на качествените хибриди на "Синджента Сийдс", които ние предложихме на стопаните. Но най-вече растежът на "Агриматко България" през годините се дължи на професионалния екип, с който работим, и на качествата на всеки един от нас при постигането на дадена цел. Смятам, че освен професионалните са важни и личностните качества.

- Вие сте човек, който умее да уважава чуждото мнение, умее да уважава мнението на професионалиста. Каква беше целта, която постигнахте през изминалата година и доволна ли сте, давайки си равносметка днес?

- Определено не само съм доволна от постигнатото през изминалата година, но всички във фирмата сме горди с успеха си, горди сме, че имаме признанието на фирмите, с които работим. Не е толкова трудно да постигнеш успех, трудно е да го задържиш. А нашата задача е много амбициозна да го задържим и да го развиваме и в бъдеще.

- Според Вас, нашият земеделски производител научи ли се да търси повече възможности и информация за финансиране и подпомагане на своето производство?

- Определено нивото на българските производители се повишава. Информацията е нещо, което допринася за успеха на всеки, който се занимава със земеделие. Това вече е част от нашето ежедневие.

- Разбира се, че качеството на обслужване и качеството на продуктите е основен двигател за успеха на всяка една компания. И все пак при новите условия, в които се намираме, каква е вашата препоръка към сегашните Ви клиенти и към бъдещите?

- С фирмите, с които работим, и нашите партньори, ни свързва едно дългосрочно сътрудничество. Това е партньорство, изградено благодарение на взаимното доверие. Най-важното за нас е да предлагаме качествени продукти и да убедим партньорите в ползите от това, което предлагаме. Българският фермер се научава да цени все повече качеството, защото благодарение на него ще получи добри резултати. За да разчиташ на един продукт, трябва да платиш цената, зад която стоят много време, труд и инвестиции.

- Значи все пак има формула, която е успешна и която Вие следвате. Още в началото на нашата среща, Вие обявихте, че подпомагате Вашите партньори. Подчертавам партньори, а не клиенти с логистична и друг вид подкрепа. Това Ви помага и Ви води напред, но не е достатъчно, разбира се. Човечността и коректните отношения какъв дял имат в бизнеса?

- Коректността, лоялността към партньорите, е много важна, защото всеки от нас е отделна единица като фирма. Важно е и качеството на продукта, който се предлага, и техническата помощ, която може да се окаже. Същевременно подпомагаме партньорите си с реклама, като присъстваме във всички основни медии, така че информацията да е достъпна за всички.

- Освен, че решавате комплексно Вашите проблеми и тези на Вашите партньори, може ли да се каже като обобщение, че това е формулата на успеха, с която през последните години "Агриматко България" увеличава пазарния си дял в пъти?

- Това е бизнес, в който никой не успява сам. Успехът се постига с партньорство и екипна работа. Ако трябва да се схематизира формулата на успеха, зад нея стоят партньорите, много труд, лоялност и сътрудничество.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.