За това настояват от германска потребителска организация
Да се спрат рекламите за подсладени напитки, насочени към деца и младежи. За това настояват от германска потребителска организация.
Според Фуудуоч производителите на подсладени напитки в рекламите и на етикетите си масово използват популярни комиксови герои, за да привличат вниманието на децата. По този начин компаниите саботирали усилията на родители и учители да накарат децата да се хранят по-здравословно.
В отворено писмо до Юлия Кльокнер Фуудуоч призовава федералният министър на земеделието и храните да вземе съответни мерки, за да се спрат подобни реклами. В свое проучване организацията е установила, че повечето напитки, предлагани за деца, съдържат над 8 процента захар.
Прекомерната консумация на подсладени напитки може да доведе до диабет тип 2, както и до други хронични заболявания. Статистиката в Германия показва, че такива напитки се приемат много често от деца от социално слаби семейства. Във Федералната Република 15 процента от децата на възраст между 3 и 17 години са с наднормено тегло или страдат от затлъстяване.