С новия си подход търговска верига следва призива на гражданското движение "Прекалено добро, за да отиде на боклука"
Допълнително обозначение за по-дълга трайност на някои продукти въвежда голяма швейцарска верига за хранителни стоки. Освен крайната дата на опаковките вече е отпечатано и изречението "Често с по-дълъг срок на годност".
Нововъведението идва след няколкомесечни тестове в три филиала на веригата и се отнася за избрани продукти от собствената марка на компанията. Идеята зад инициативата е, че повечето храни са годни за консумация и след отпечатания на опаковката краен срок.
С новия си подход търговската верига следва призива на гражданското движение "Прекалено добро, за да отиде на боклука", което си е поставило за цел да намали разхищението на хранителни продукти. Движението е разработило и мобилно приложение, чрез което клиентите могат да си резервират т.н. "торбички сюрприз" и да си ги получат след това в магазина. В тези пакети се слагат непродадени, но все още годни за консумация стоки с изтекъл срок, както и плодове, зеленчуци и хлебни изделия, останали от предния ден.