1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Около 10% от консумацията на бира през зимните месеци е на тъмно пиво

Около 10% от консумацията на бира през зимните месеци е на тъмно пиво

Българският пазар все още не е готов за много експериментални серии

Около 10% от консумацията на бира през зимните месеци е на тъмно пиво, съобщи пред Дарик Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите в България. По думите й любителите на бирата у нас все по-често предпочитат да купуват големи пластмасови бутилки пиво и да консумират вкъщи. У нас тъмната бира се произвежда единствено за зимните месеци за разлика от много европейски страни като Германия, Белгия и Великобритания, където тъмното пиво се консумира целогодишно.

„През последните години се забелязва трайна тенденция за леко увеличаване на продажбите на тъмно пиво, което се произвежда специално за зимните месеци и е много подходящо, както за храните, които през този период се консумират, така и с различните качества, които съдържа самата напитка. В периода края на октомври  - началото на март около 10% от общата консумация се пада на различните видове тъмно пиво. А общо целогодишните продажби са около 4%. Това са данните за 2010-а и тенденцията, която се очертава за последните два месеца на миналата година”, коментира тя.

Според Ивана Радомирова българският пазар все още не е готов за много експериментални серии. Много устойчив е и регионалният принцип на консумация - ако в даден район има пивоварна, всички местни хора пият само произведеното от нея пиво.

„Българският консуматор е доста консервативен. И това се отнася не само за нашата продуктова категория, а и за редица други бързооборотни стоки, особено в сферата на храните и напитките. Ето защо в това отношение нашите производители не обичат да експериментират. И в предишните години, когато са правени подобни опити, се оказа, че ние все още не сме готови за това. По-възрастните ни консуматори обичайно са по-консервативни. Докато младите хора, които много повече пътуват, динамични са, голяма част от тях учат в други европейски страни или са получили там образованието си, вече имат други нагласи. И те много често, връщайки се в България, търсят тези видове и марки, които са пробвали в чужбина”, обясни тя.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.