1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Супермаркети масово лъжат клиентите си с промоционални цени на продукти

Супермаркети масово лъжат клиентите си с промоционални цени на продукти

Много от веригите оставят стари етикети с изтекли намаления на стоките си

Супермаркети масово лъжат клиентите си с промоционални цени на различни продукти, сигнализираха читатели на „Новинар”. Много от веригите оставят стари етикети с изтекли намаления на стоките си. Така клиентите се заблуждават, че продуктът се продава с отстъпка, и разбират, че посочената цена не е актуализирана едва когато отидат да го платят на касата.

Един от основните критерии при избора на продукти е цената, затова е важно да се обръща внимание на обозначаването й както при предлагането на стоки в промоция, така и при продажбата им на редовни цени, предупредиха от Комисията за защита на потребителите. Задължително е цената да включва всички данъци и такси, да е ясно и четливо изписана и да не ни въвежда в заблуждение, допълниха от КЗП.

Междувременно потребители алармираха, че в някои магазини се продават продукти с изтекъл срок на годност.

От комисията обявиха още, че са затворили 169 туристически обекта през изминалата година. Причината е, че заведенията масово са нямали документи за категоризация и удостоверение за регистрация. Близо 70% от постъпилите 17 834 жалби през 2013 г. са решени в полза на гражданите, допълниха от КЗП.

Оплакванията са свързани предимно с дефектна комуникационна и аудиовизуална техника, битови уреди и услуги, обувки и мебели. През годината са забранени и 243 вида опасни стоки.

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.