1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. До края на 2014 г. България трябва да открие 20 нови външнотърговски представителства

До края на 2014 г. България трябва да открие 20 нови външнотърговски представителства

Основната част от тях ще бъдат в арабски държави

Да се разшири присъствието на търговски аташета на изток като за целта ще се даде допълнителна субсидия от бюджета, ще се съкратят представителства в други държави и ще се търси публично-частно партньорство. Това реши на заседанието си правителството в сряда. Новите служби ще бъдат предимно в арабските държави, където към момента България е представена по-слабо.

Според решението на правителството до края на 2014 г. трябва да бъдат открити 20 нови външнотърговски представителства. Основната част от тях ще бъдат в арабски държави, сред които Катар, Северен Ирак, Иран, Саудитска Арабия, Пакистан, ОАЕ. Представителства ще има още в Тайланд, Индонезия, Малайзия, Алжир, Тунис. Единствените две държави от ЕС, в които се планират нови търговски аташета, са Кипър и Унгария, предстои разкриване и на четвърто представителство в САЩ, което ще бъде в Чикаго. Изпълнението на плана ще се осъществи чрез осигуряване на допълнителни 2 млн. лв. от бюджета, както и чрез закриване на вече съществуващи служби. Допълнително ще се търси възможност за "поне пет" от тях да влязат в публично-частно партньорство с бизнес организации, се посочва в съобщението. На този етап не е ясно кои ще са те, пише "Капитал Дейли".

В момента България има 61 търговски аташета в 44 държави. Половината са разположени в държави от ЕС, който е и основен пазар за българския износ. Освен това България има представителства във всички съседни страни, седем служби в държави от ОНД (от тях три в Русия), както и 15 други в Северна Африка, Азия, Близкия изток и Америка. В последната  година икономическото министерство готвеше план за засилване присъствието на изток, като вече са открити и няколко такива представителства - неотдавна например бе изпратен втори аташе във Виетнам, в град Хошимин.

Основната задача на търговските аташета е да подпомагат бизнеса, но ефектът от работата им е спорен. От години големите бизнес организации настояват заплащането на аташетата да бъде изцяло обвързано с постигнатите резултати по подобие на търговските представители в частния сектор.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.