1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. Николина Ангелкова: За да развием туризма в Северозапада е необходимо съвместно партньорство на общините и бизнеса в региона

Николина Ангелкова: За да развием туризма в Северозапада е необходимо съвместно партньорство на общините и бизнеса в региона

Този регион е непознат като дестинация за чуждите туристи

За да развием туризма в Северозапада е необходимо съвместно партньорство на общините и бизнеса в този региона на страната. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на регионалната конференция на Предприемачи ГЕРБ „Икономическо развитие на Северозапада. Неразкритият потенциал”, която се провежда в Монтана.

В своето изложение министърът на туризма Николина Ангелкова акцентира върху огромното значение на туризма за развитието на региона.”Туризмът формира 13% от БВП, 6 млрд. лв за изминалата година. Това е голяма възможност, която общините от Северозапада все още не използват достатъчно. 7 100 000 туристи са посетили през 2015 г. туристическите обекти в България. Само 275 000 от тях са посетили забележителностите в Северозападния регион, 240 000 от тях са български туристи”, каза министър Ангелкова. Този факт показва, че този регион е непознат като дестинация за чуждите туристи и са необходими значителни усилия за рекламирането му. Тя подчерта, че на р. Дунав акостират много круизни кораби, но туристите дори не достигат до историческите и културните ни паметници. „Те са на българския бряг само за няколко часа и за това дори не ги включваме в нашата статистика. Трябва да ги задържим и да им предложим туристически маршрути, които да привлекат вниманието им”, добави още министърът на туризма. Николина Ангелкова бе категорична, че е необходима активност от общините и бизнеса. Трябва да се обединят усилията, за да покажем богатствата, който има Северозападът, призова министър Ангелкова.

Като пример за област Монтана Ангелкова посочи възможностите за спа и балнеотуризъм, които предлага областта. За да има туристически поток, трябва да има добра инфраструктура и отговаряща на изискванията на съвременния турист материална база. „Туристическата атракция Банята във Вършец е уникално копие на Баден Баден, но туристите, които посещават този наш курорт, са в пъти по-малко. Именно развитието на материалната туристическа база във Вършец, имам предвид висококатегорийни хотели, дава изключителна възможност за развитието на публично-частно партньорство. Ето защо трябва да фокусираме усилията си и да използваме потенциала на този, с толкова големи възможности за предлагане на качествен туристически продукт, регион”, посочи още министърът на туризма Николина Ангелкова.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.