1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. Проектът „Освободете европейския вкус“ ще промотира български продукти в ЕС

Проектът „Освободете европейския вкус“ ще промотира български продукти в ЕС

На 25 юли 2014 г. бе сключен Договор за финансово подпомагане между ДФ „Земеделие“ и Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци

Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци кандидатства и спечели проект за промотиране на селскостопански продукти в страни извън ЕС, в съответствие с Регламент 501/ 2008., и по-специално „Насърчаване на селскостопанските продукти на ЕС в трети страни“, в обхвата на схемата за финансиране на промоционални програми, съфинансирани от ЕС, Регламент на Комисията (ЕО) № 501/2008 от 5 юни 2008 г., изменен с Регламент за изпълнение 1085/2011 и 737/2013 определящи подробните правила за прилагането на Регламент (ЕО) № 3/2008, относно действията за информиране и насърчаване, свързани със селскостопанските продукти на пазара на трети страни.

Съгласно изискванията на Регламента, Браншовата организация кандиданства с проектно предложение пред компетентния Национален орган - в случая МЗХ, който след одбряване на проектното предложение го представя на ЕК за нова оценка и одобрение. Двете оценки - на национално и европейско ниво са необходими поради факта, че финансирането на проектните дейности се осигурява по правилото: 50% от ЕК, 30% от РБългария – респективно МЗХ. Останалите 20% са задължение на спечелилата организация, в случая Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци.

На 25 юли 2014 г. бе сключен Договор за финансово подпомагане № 11 между ДФ „Земеделие“ и Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци и стартира изпълнението на дейностите.

Информационните и промоционални мерки/дейности, описани в проектното предложение са в съответствие с Регламент (ЕО) 501/2008, 1085/2011 и 3/2008 и целят да осъвременят имиджа на продуктите, като ги направят по-младежки и приканващи, предоставяйки акуратна и грабваща информация за консуматорите с цел повишаване на потреблението им в целевите страни.

Проектът е на стойност - 3 749 660 Евро /7 353 143, 03 лева/ и период на изпълнение август 2014 – юли 2017г.

Съгласно сключения договор финансовото участие на Европейския съюз не надвишава 50% от реално допустима стойност на всяка фаза от програмата, определена като допустима за финансиране, а именно:

  • 634 681 EUR /1 241 309,10 лева/ в първата фаза;

  • 603 599 EUR /1 180 518,92 лева/ във втората фаза;

  • 641 551 EUR /1 254 745,45 лева/ в третата фаза.

    Финансовото участие на съответната държава-членка /в случая България/ възлиза на 30% от реалната допустима стойност на всяка фаза на програмата, призната като допустима за финансиране, а именно:

  • 380 809 EUR; /744 786,24 лева/ в първата фаза;

  • 362 159 EUR; /708 310,57 лева/ във втората фаза;

  • 384 930 EUR; /752 846,09 лева/ в третата фаза.

    Финансовото участие на предлагащата организация – Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци в РБългария възлиза на 20% от реалната допустима стойност на всяка фаза от програмата, определена като допустима за финансиране, а именно:

  • 253 872 EUR; /496 522,86 лева/ в първата фаза;

  • 241 439 EUR; /472 206,40 лева/ във втората фаза;

  • 256 620 EUR; /501 897,40 лева/ в третата фаза.

Проектът се фокусира върху следните групи преработени продукти:

  • лютеница и готови продукти на доматена основа - имам баялдъ, лечо, зеленчуци с дом. заливка и др.;

  • консервирани домати;

  • гриловани пиперки и патладжан в марина от оцет и растителни масла, подправени с чесън и билки;

  • праскови в захарен сироп;

  • конфитюр от рози;

  • шипков мармалад.

Целеви държави: Русия и Обединени Арабски Емирства

Целевите градове: Русия - Москва, Новосибирск; ОАЕ - Дубай, Абу Даби

Защо тези продути и защо тези държави:

Изборът ни на продуктите и държавите беше продиктуван от идеята да възобновим имиджа на тези европейски продукти на пазари където вече са потребявани, познати и търсени в контекста на основните цели на Проекта „да осъвремени имиджа на продуктите, като ги направи по-младежки и приканващи, предоставяйки акуратна и грабваща информация с цел повишаване на потреблението в целевите страни”.

За успешното изпълнение на програмата са предвидени следните основни дейности:

Дейност: 1 – Информационни мерки

  • Дизайн и изработване на промоционални материали;

  • Изработване и заснемане на информационен клип и информационни билбордове;

  • Промоционални подаръци;

Дейност: 2 – Промоционални мерки

  • Дейности на места за продажби (POS) в търговски молове / супермаркети;

  • Участие в изложения и панаири

Дейност: 3 – Рекламни мерки

  • Разработване на артистичния материал;

  • Време за излъчване / рекламно пространство (1А)

  • Реклами в пресата

  • Външна реклама (билбордове и градски светлини)

Дейност: 4 – Мерки по връзки с обществеността

  • Тематични вечери;

  • Посещение на производствени места в България;

  • Кулинарни училища

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.