Целта- намаляване влиянието им върху подрастващите
Нови ограничения за рекламите на заведения за бързо хранене във Великобритания. Мярката влиза в сила от средата на следващата година.
Новите ограничения се отнасят за реклами в социалните мрежи и печатните издания. Те ще допълвате вече съществуващите, прилагани за телевизиите. Така властите искат да намалят влиянието на рекламите върху децата и подрастващите.
Изследване на използването на различни медии показва, че децата между 5 и 15 години във Великобритания прекарват повече време пред компютрите, отколкото пред телевизорите. Затова контролният орган взема под внимание многобройните призиви за по-големи ограничения за рекламите на нездравословни храни и напитки.
Припомняме, че в страната се води дебат дали съдържащите захар газирани напитки да бъдат облагани с допълнителен данък. Целта е да се спре затлъстяването на младото поколение. През 2014 година 30 процента от децата между 2 и 15 години са били с наднормено тегло.