В Саудитска Арабия все повече зачестявали случаите, когато заможни клиенти поръчват специалитети, без да се докоснат до тях
Ресторант в град Дамам въведе глоби за клиенти, които си поръчват ястия, за да покажат охолство, и след това не ги изяждат, пише в. "Gulf News", цитиран от БТА.
Фахд ал Анези, управител на "Мармар", заведението, въвело рестриктивната мярка, обясни, че тя ще намали количеството изхвърлена храна и ще овъзмезди собствениците за изхарчените пари за продуктите.
Глобите са символични и се формират в зависимост от количествата на остатъците в чиниите. В страната все повече зачестявали случаите, когато заможни клиенти поръчват специалитети, без да се докоснат до тях. По този начин те демонстрират охолство и социален престиж пред останалата клиентела.
Ал Анези твърди, че въведените глоби в "Мармар" получили широкото одобрение на неговите съграждани.