Излезе януарският брой на сп. АгроКомпас с тревожни резултати за земеделието от изминалата 2020 г., с анализи и коментари за новата ОСП и с поглед към пролетна кампания 2021-ва. И не на последно място – с нови решения при семената и земеделската техника.
Кои са акцентите:
„Трябва да сме наясно в следващите седем години накъде искаме да тръгне земеделието. Европейският път е ясен. Това е зеленият път, дигитализацията и иновациите. Няма как да избягаме от това. Въпросът е ние в България по какъв начин ще постигнем тези цели и какви мерки ще прилагаме. Кои сектори ще са приоритетните. Какви инструменти ще използваме, за да минем към неутрални по отношение на климата икономика и земеделие“, споделя евродепутатът Атидже Велиева-Вели.
Във връзка с новите зелени предизвикателства пред европейските фермери Стоилко Апостолов, управител на Фондация Биоселена, смята, че „трябва да си поставим за цел постигането на определени проценти сертифицирани биоплощи и да сметнем колко пари ще ни трябват за следващите седем години - и тогава вече да определяме ставката на плащанията.“
На фокус: Животновъдни ферми и млекопреработвателни предприятия в колапс. Какви са причините – разказва Димитър Зоров.
Овцевъди и козевъди: Искаме гарантирани бюджети и по-ниски тавани на проектите през новия програмен период. Според Янка Попова, съпредседател на НОКА, мерките от страна на държавата за подкрепа на сектора през 2020 г. са били адекватни.
Равносметка и тенденции: Традиционно българският потребител няма доверие в биологичните продукти, твърди биологичният пчелар Петко Симеонов и допълва: комбинацията от ниска цена, лоша реколта и недостатъчно подпомагане е причината голяма част от пчеларите да се отказват от този бизнес
„Биото е начин на живот, не просто работа, това е призвание. Биото е много важно за мен. Първо да знам с какво храня собствените си деца. Като химик по образование ми е ясно, че българските деца трябва да се хранят здравословно. Защото, за съжаление, масово те ядат храни с консерванти и оцветители“, споделя Бети Василиева.
„Започнах да се занимавам с гъбопроизводство през 2000 г. Стартирах бизнеса си с познатите на всички торби с пепелина - хранителна среда за култивирани гъби. Постепенно производството премина на торф. С годините ръчният труд се увеличи, затова и реших да инвестирам в ново предприятие. Вече е много по-лесно. Предприятието за мащабите на страната ни е малко, но модерно. В сравнение със средноевропейския производител е бутиково“ – това е накратко развитието на бизнеса на Станислав Манолов, производител на култивирани печурки.
Какво може да накара един млад човек да се захване с отглеждането на Мурсалски чай. Ще ви разкажем историята на Николай Горов от София.
Местно развитие: Какви проекти се изпълняват на териториите на МИГ Земен и МИГ Поморие.
Всичко това и много още в новия брой на сп. АгроКомпас!
Ако желаете и Вие да получавате сп. АгроКомпас, за повече информация и заявяване на абонамент: 0888 750 853 или 0700 200 63.
За една година - 50 лв. без ДДС
За две години - 90 лв. без ДДС
Ако заявите годишен абонамент чрез сайта www.agrocompass.bg - 40 лв. без ДДС.
Електронно копие на списанието - 30 лв. без ДДС за 12 броя.
Може да се абонирате чрез Български пощи или Доби прес.
Каталожен номер 1053!