1. Начало
  2. Новини
  3. От фермата до трапезата
  4. Топ готвачът на Южна Корея – зашеметен от вкуса на българските биохрани

Топ готвачът на Южна Корея – зашеметен от вкуса на българските биохрани

Членове на БАБ участваха на изложение н Сеул

 

„Интересна държава, интересна култура. 80 процента от корейците не консумират китайски продукти, което отваря една много добра ниша за европейските храни, вкл. и българските. Това е предпоставка за добър бизнес. Ще се опитаме да влезем на този пазар“, сподели биопреработвателят Иво Балевски, който беше сред участниците на 17-ия международен панаир на хранителната промишленост в Сеул – COEX FOOD EXPO.

Събитието се проведе от 4 до 6 август и на него Българска Асоциация Биопродукти, съвместно с гръцката биоасоциация Bionet West Hellas, представиха разнообразие от органични храни. Участието на двете асоциации в изложението е по съвместен европейски проект „Предоставяне на информация и мерки за насърчаване промоцията на биологични продукти в Южна Корея, Норвегия и Швейцария“.

„Доста срещи направихме със заинтересовани фирми от Южна Корея – вносители, дистрибутори, вериги магазини“, каза още Иво Балевски. Той посочи, че Катина Новкова - консул и временно изпълняващ длъжността посланик в Българското посолство в Сеул е посетила щанда на Българска Асоциация Биопродукти и е изразила уверение за пълна подкрепа при навлизането на родните биопроизводители и техните продукти на азиатския пазар.

По промоционалната програма са предвидени средства за реклама – дигитална и печатна, като целта й е да представи европейски стоки на нетрадиционни за ЕС пазари. Програмата е тригодишна и ЕС финансира до 80% от разходите по изпълняваните дейности. На БАБ предстои участие на още две изложения. Също така – у нас ще бъдат правени демонстрации на приготвяне на различни ястия пред чуждестранни гости.

ProektCap1

„България е позната в Южна Корея, те знаят къде се намира страната ни, много топло ни посрещнаха, много мили хора. Там сме познати с киселото мляко, с много голям интерес подходиха и към нашите биохрани. Ще има голям отзвук от това наше участие. Имахме вълнуваща среща с топ готвача на Южна Корея, който се оказа българин. Той има собствен ресторант и е участник в кулинарни ТВ предавания. Беше зашеметен от вкуса на нашите биопродукти“, каза Балевски.

За 2022 г. Европейската комисия съфинансира промоционални кампании, отговарящи на Зелената сделка и на стратегията “От фермата до трапезата”. Те трябва да отговарят на препоръките за здравословно хранене в страната, към която са насочени. Рекламите трябва също така да изтъкват високите стандарти за качество и безопасност, както и да подчертават разнообразието и традиционните аспекти на храните от Съюза. Насочените към трети страни промоционални мерки трябва да се целят в пазари с голям потенциал, например Япония, Южна Корея или Канада.

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.