1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Джунглата от етикети обърква потребителите

Джунглата от етикети обърква потребителите

Има силен интерес към биопродуктите

Европейските потребители са готови да плащат по-високи цени за екологично произведени храни, но нямат доверие в етикетите, предназначени да обозначат стоките като „био“, смятат от Европейската комисия. Тази пролет тя трябва да представи своето предложение относно етикетирането на храните на предната част на опаковката. В него ще бъдат включени и санкции за компании, които правят необосновани екологични твърдения за своите продукти.
 
Има силен интерес към биопродуктите, както показва и наскоро проведено проучване, поръчано от Брюксел. Резултатите показват, че 75 процента от запитаните биха купували екологични храни. На практика обаче само 17 на сто наистина избират продукти, носещи съответни етикети. Причината е, че само половината граждани се доверяват на твърденията, отпечатани върху етикета.
Недоверието се подхранва и от големия брой различни „зелени“ етикети, което обърква потребителите. В свое изявление Асоциацията на ЕС за органични продукти предупреждава за „злоупотреби - твърденията и етикетите, отнасящи се до регенеративно, местно или екологично земеделие, да бъдат по-добре дефинирани и контролирани.
 
На европейско ниво вече има предложения в тази посока, но ефективното регулиране и наблюдение на зелените етикети може да се сблъска със значителни трудности на практика. От една страна приписването на цялостна стойност за устойчивост на даден хранителен продукт е трудно, тъй като различни аспекти, като опазване на биоразнообразието, действия в областта на климата или замърсяване, не е задължително да вървят заедно и понякога дори са в противоречие. Трудности възникват и при вносните стоки, където проследяването по веригата е почти невъзможно.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.