Това сочи проучване по поръчка на сдружение "България на гражданите"
Почти половината от българите са се оплакали през миналата година от нарушаване на потребителските им права, като само 9,5% от тях са сигнализирали потребителските организации за нанесените щети. Това сочи проучване за нарушаването на потребителските права, направено в началото на март от агенция "Естат" по поръчка на сдружение "България на гражданите", предаде БТА.
Малко над 47 на сто от анкетираните са декларирали, че правата им са били нарушавани и то неведнъж. Най-често е изразявано недоволство срещу търговците. Близо 30 на сто от анкетираните са заявили, че правата им са били нарушени от търговците по един или друг начин.
Близо 20 процента от запитаните са изразили недоволството си от представителите на хранително-вкусовата промишленост, чиито стоки не са отговаряли на очакванията за качество. Други 15,3% от хората са недоволни от обслужването на мобилните оператори.
Преобладаващата част, или близо две трети от участвалите в анкетата, са разкритикували и липсата на държавна политика спрямо монополите, като най-голямо недоволство са изразили хората с висше образование, мениджърите и предприемачите, сочи изследването.
На въпроса дали познават законодателството, свързано със защитата на потребителските права, едва 27,7 на сто от запитаните са отговорили утвърдително.