Задължително да се посочва произхода на плодовете при онлайн търговия

При онлайн поръчки на хранителни стоки продавачът е длъжен да посочва произхода на пресните плодове и зеленчуци, които предлага на своите клиенти. Това става ясно от решение на Висшия провинциален съд в Мюнхен.
 
До скоро една от най-големите платформи за онлайн търговия, продаваща в Германия и хранителни продукти, посочваше за плодове като грозде и ябълки до 13 различни държави на произход, без да дава конкретна информация за партидата. С решението на мюнхенския съд тази практика вече е забранена, тъй като не отговаря на европейските изисквания за обозначаването на произхода на даден продукт.
 
До делото се стигна след като потребителската организация FoodWatch (Фудуоч) подаде жалба заради случаи, при които клиенти поръчват например манго от Сенегал, но получават стока от Израел или грозде от Южна Африка, вместо от европейска държава. Това било възможно, защото на сайта на търговеца произходът на съответния продукт не бил уточнен.
 
От компанията аргументираха, че при онлайн търговията с храни не е възможно да се посочва само една държава на произход и че нито един от конкурентните търговци не изпълнявал това изискване. Според фирмата дори клиентите нямат такива очаквания, когато поръчват например ягоди за празник след три седмици. В такива случаи доставката зависи изцяло от сезона и може да дойде и от другия край на света, където в момента има свежи плодове.
От потребителската организация смятат, че решението на мюнхенския съд ще има сигнално въздействие върху интернет продажбите и ще доведе до промени в законодателството за контрол на качеството на храните. В момента ефикасни мерки за контрол над онлайн-търговията няма, смятат от Фудуоч. 
 
Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.