1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Алкохолната индустрия в ЕС залага на електронните етикети

Алкохолната индустрия в ЕС залага на електронните етикети

Вече е готово приложение, създадено от Европейското сдружение на производителите на спиртни напитки и Съюза на винарите

В бъдеще бутилките със спиртни напитки в Европейския съюз ще имат електронен етикет, който ще дава на потребителите по-подробна информация. Това става ясно от предприети вече от няколко държави политически мерки, както и от инициативи на индустрията.
 
В момента в Брюксел също се обсъждат мерки, включително задължителното обозначаване на всички съставки, както и на хранителната стойност на алкохолните напитки. Първи решения в тази посока се очакват в края на тази година, а до края на 2023 опаковките ще носят и предупреждение за рисковете за здравето.
 
Докато тези общоевропейски усилия станат факт, индустрията вече има предложения как да подобри информираността на потребителите, залагайки най-вече на дигиталните технологии. Вече е готово приложение, създадено от Европейското сдружение на производителите на спиртни напитки и Съюза на винарите, което при сканиране на баркода върху бутилката показва съставките и други сведения за начина на производство. 
 
Подобни електронни етикети предвижда и Европейската комисия, която още тази година смята да предложи нови правила за обозначаването на опакованите хранителни продукти. В частта си за виното електронният етикет вече е включен в новата Обща селскостопанска политика и от ноември догодина трябва да съдържа списък с всички съставки и хранителни стойности  за продуктите, продавани на вътрешния пазар.
 
Въпреки това в Брюксел все още не са убедени в ползите от такъв вид етикетиране. Според едно проучване, изготвено от Комисията, дигиталните средства не са най-добрата възможност за подобряване на информираността. Затова в редиците на Комисията все още има разногласия относно въвеждането на изцяло електронни етикети за спиртните напитки и вината, тъй като няма достатъчно научни данни доколко такива способи действителност се ползват от потребителите и как въздействат върху тяхното консуматорско поведение.
 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.