Потребителите ще бъдат информирани за устойчивото производство
Под мотото "Да си поговорим за свинско" браншови организации от Испания, Португалия и Франция стартират информационна кампания за производството на месото. Инициативата е насочена предимно към по-младото поколение.
Кампанията ще продължи от 2020 до 2022 година и трябва да покаже на гражданите в трите държави на възраст между 18 и 35 години какво се случва зад кулисите в сектора на свиневъдството. Потребителите ще бъдат информирани за устойчивото производство, както и за усилията на фермери и месопреработватели за доставянето на висококачествено, безопасно и здравословно месо. Предвидени за различни мерки, сред които рекламни клипове по телевизиите и в социалните мрежи, готварски курсове и демонстрации. Кампанията се подкрепя и от програмата "Наслади се! Идва от Европа" на Европейската комисия.
Вече няколко години испанската браншова организация на свиневъдите рекламира високото качество на местното производство. От 2017 година насам боядисан в розово камион обикаля страната и информира потребителите. По данни на организацията камионът е изминал повече от 20 хиляди километра и е дал възможност на над 50 хиляди души да се осведомят за случващото се в стопанствата и в преработвателните компании. Свиневъдството в Испания дава хляб на 300 хиляди души – от фермата до крайния търговец на дребно.