1. Начало
  2. Новини
  3. Биологично земеделие
  4. Средната класа в Китай придобива вкус към органичните продукти

Средната класа в Китай придобива вкус към органичните продукти

Продажбите на органични продукти на вътрешния пазар са на стойност 500 милиона щатски долара

Международни представители от органичния сектор се срещат отново на изложението BioFach Китай в Международния център за изложения INTEX, Шанхай, от 27 до 29 май 2010 г.Китай вече успешно са установили международен търговски панаир за органични храни и природни продукти в Шанхай, който сега ще се проведе за четвърти път. BioFach Китай-2009 привлече обнадеждаващия брой от 238 изложителя и около 10 400 търговки посетители. Тази година събитието също обещава вдъхновяващо разнообразие от органични продукти, конференции и възможности за обмен. Освен традиционните продукти за износ, в Народна Република Китай се развива и многообещаващ вътрешен пазар.

Появява се нова класа от непредубедени, платежоспособни, самоуверени и критично-настроени потребители. Тази нова китайска средна класа е със средно до високи доходи и е готова да приеме по-висока цена за маркови продукти и висококачествена храна. Освен семейството и здравето, на върха на техните приоритети са намерили място обучението и развитието на личността. Между 20 и 50 милиона принадлежат към тази класа, която основно се намира в Шанхай, Пекин и други големи градове и представляват важна мишена за търговията на дребно и за органичната продукция, както и голямата интернационална група от 65-те милиона туристи, посещаващи страната всяка година. Съгласно проучването, проведено от китайската компания Sinodis, един от главните вносители на храни от запада, всички те притежават една обща черта: желанието за качествена безопасна храна и  автентичен вкус.

От официалния Център за развитие на органичната храна оценяват продажбите на органични продукти на вътрешния пазар на приблизително 500 милиона щатски долара, докладват от BioFach. Организациите за удостоверяване на органична продукция преценяват, че продукцията ще се увеличи с 30 до 50% в следващите години и че до 2020 г. износът на органични храни би могъл да стигне до 5% от общия дял на експортните храни. Опитът на хората от бизнеса показва, че Китай предлага разнообразие от възможности, но установяването на търговски отношения изисква време, последователност и взаимно доверие между партньорите.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.