1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Kaufland стартира образователна кампания за деца срещу хранителните отпадъци

Kaufland стартира образователна кампания за деца срещу хранителните отпадъци

Партньор на ритейлъра в инициативата е най-голямата платформа за спасена храна Foodobox

„Мястото на храната не е на боклука“ е името на мащабната образователната кампания за деца, която Kaufland България стартира съвместно с платформата за „спасяване на непродадена храна“ Foodobox. Целта на инициативата е да повиши информираността на учениците към проблема с хранителните отпадъци в световен мащаб и да ги провокира да търсят алтернативни начини за приготвяне на ястия от наличното в хладилника. По данни на платформата за спасяване на храна, 1/3 от храната, която е годна за консумация, се превръща в хранителни отпадъци.

 

В рамките на инициативата предстои да се реализират интерактивни образователни лекции за ученици между 1 и 7 клас в училища в София. През първата година ще бъдат обхванати близо 4000 деца. Стартът на програмата беше даден с лекция пред ученици от всички 3-ти класове на столичното 40-то СУ „Луи Пастьор“.

„Отговорното пазаруване и намаляването на хранителните отпадъци са приоритетни теми за Kaufland. Ние работим активно за ограничение разхищението на храна и предприемаме конкретни действия в тази посока. Чрез разнообразни механизми и умни технологии сме свели хранителните отпадъци до минимум в нашите магазини. Сега искаме да достигнем една стъпка по-далеч – да стартираме открит разговор с нашите клиенти, в който отново да им обърнем внимание, че голяма част от хранителните отпадъци в световен мащаб биват изхвърляни, докато са още в срок на годност. Започваме този разговор от най-малките, защото вярваме, че промяната в навиците може да се случи най-ефективно и бързо при тях“, това каза мениджър „Корпоративни комуникации и социална отговорност“ в Kaufland България Кремена Георгиева. Тя подчерта, че партньорството с платформата за спасяване на храна Foodobox е естествено продължение на усилията на компанията да подкрепят млади стартиращи бизнеси и социално значими идеи. Foodobox е един от стартъпите, завършили успешно първия випуск на акселераторската кампания FutureVerticals, в която ритейлърът е партньор на Launchlabs Sofia.

„Нашата мисия е да намалим хранителното разхищение. През Foodobox хранителните бизнеси намаляват количествата изхвърлена храна като продават храни и напитки с наближаващ срок на годност с голямо намаление на нашите крайни потребители, вместо да ги изхвърлят. Образователната инициатива е ключова за нас като част от повишаването на осведомеността по темата”, сподели Джейн Димитрова, съосновател на платформата.

 

Foodobox

Образователните дейности по програмата включват и информация с полезни рецепти, които хората биха могли да си приготвят през различните сезони, така че продуктите да се използват максимално ефективно и да не се изхвърлят. Сред тях са вкусен домашен чипс, направен с обелки от картофи или ябълка. Презрелите банани например са чудесен вариант за бананово смути. Сред съветите на  Kaufland и Foodobox за намаляване изхвърлянето на храна са по-стриктна проверка на състоянието на храна и налични продукти в хладилника, правилно съхраняване и най-вече отговорно пазаруване с изготвяне на списък.

За Kaufland България

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7000 служители. През 2023 г. компанията разполага с 65 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места, като приносът й към икономиката е 1.63 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

За Foodobox

Foodobox e единственото у нас мобилно приложение, което се бори с разхищението на храната. То помага на заведения за хранене като пекарни, сладкарници, ресторанти, супермаркети и др., да продават с намаление от поне 40% хранителните си продукти с наближаващ срок на годност, вместо да ги изхвърлят. Над 60 000 крайни потребители на платформата ежедневно спасяват вкусната храна, която се предлага, с голяма отстъпка като я вземат на място от обекта. Основателите на платформата Джейн Димитрова и Велин Керков заимстват идеята от Западна Европа и решават да пренесат иновацията и у нас. Foodobox е основан през 2022 година, а днес оперира в София, Пловдив и Варна, а от тази година излиза и на румънския пазар като стъпва в Букурещ. Над 500 партньора успяват да намалят значително количествата изхвърлена храна, благодарение на платформата.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.