Статистиката сочи, че в началото на тази година продажбите на растителните напитки в Германия са били с 85% по-големи, отколкото през 2020
Растителните алтернативи на животинското мляко набират все по-голяма популярност в Германия. Потребителите във Федералната република с готовност опитват нови продукти, а в страната се генерират най-големите в Европа обороти със заместителите на млякото.
Не така стоят нещата в съседните на Германия държави, както показва анкета, проведена от учени от университета Хоенхайм сред повече от 3000 души в Дания, Германия, Италия, Испания и Полша. Резултатите от допитването показват, че при избора между истинско или растително мляко гражданите на Федералната република обръщат много по-голямо внимание на хуманното отношение към животните, здравето и околната среда, отколкото своите европейски съседи.
Статистиката сочи, че в началото на тази година продажбите на растителните напитки в Германия са били с 85% по-големи, отколкото през 2020. За 2022 година оборотът със заместителите е бил в размер на 610 милиона евро.
На другия полюс са страни като Франция, Италия и Испания, където хранителните навици се различават от германските. Допитването показва, че хората в тези държави изпитват недоверие относно вкуса, външния вид и текстурата на напитки и продукти, имитиращи сирената. Затова там много по-рядко купуват алтернативите.
Потребителите в Полша също трудно приемат имитациите на млякото, изварата и сирената. От една страна в Полша класическите млечни продукти се приемат като полезни и здравословни, а от друга алтернативните са прекалено скъпи за тамошните потребители. Освен това поляците не харесват вкуса им, окачествявайки го като прекалено сладък или мазен.