В допитването са участвали 1011 жители на Федералната република
Коронакризата накара потребителите в Германия да променят отношението си към храните. Това показва така наречения "екобарометър", ежегодно провеждана анкета по поръчка на министерството на земеделието.
В допитването са участвали 1011 жители на Федералната република, които са били интервюирани по телефона. Резултатите показват, че повечето от тях по време на коронакризата не са променили навиците си за пазаруване на храни, някои обаче установяват у себе си различен подход.
Близо една пета от анкетираните посочва, че гледа по нов и положителен начин на хранителните продукти. На въпроса, позволяващ отворен отговор, участниците разясняват, че сега обръщат по-голямо внимание продуктите да са пресни и да идват от региона. За тях също така е важно животните, чието месо консумират, да са отгледани хуманно. Освен това планират по-ефективно своите покупки.
21 % от запитаните казват, че ходят по-рядко на пазар. Толкова хора купуват по-често регионални продукти и готвят по-често у дома. 15 на сто пазаруват повече биопродукти. Най-предпочитаните такива продукти са яйца, плодове, зеленчуци, млечни продукти, месо и колбаси. 9 от 10 потребители купуват биопродуктите от супермаркетите, а 60 на сто пазаруват от седмичните пазари на открито. Специализирани магазини посещават около 45 %.