Допустимата норма за съдържание на ГМО в хранителните продукти е под 0,9%
Етикет „БЕЗ ГМО“ - това да се превърне в специален бранд, искат екоорганизации. Такава практика има в редица европейски държави, но у нас още не е въведена.
Допустимата норма за съдържание на ГМО в хранителните продукти е под 0,9%. През последните две години техният дял на българския пазар е скочил с 10 на сто, сочи официалната статистика. Според екоорганизации, българският потребител трябва да бъде информиран за съдържанието на ГМО в хранителните продукти – дори и то да е под допустимата норма.
Новото етикетиране може да бъде подобно на това на биопродуктите. Анализите на подобна практика, която се прилага в Германия и в Австрия например, показват, че тя силно се одобрява от потребителите. Брандът „БЕЗ ГМО“ носи маркетингово предимство за производителите и не води до по-високи цени на продуктите.
Автор: Анета Божидарова