Производителят е винарна от Харманли
Серия младо мерло със сокол орко на етикета е пусната на българския пазар за вино в ограничен брой. Производителят е винарна от Харманли. Бутилките с етикет, на който е „кацнал” сокол орко могат да се намерят в специализираните магазини за вино в София и по-големите градове в страната ни, съобщават от Българско дружество за защита на птиците (БДЗП).
Винопроизводителите от района на Сакар планина избраха грабливата птица за етикета на своя продукт, за да насочат вниманието на клиентите си към този застрашен от изчезване вид сокол, срещащ се по местата, където се намират лозята, от които произвеждат червената напитка.
Българско дружество за защита на птиците консултира винарната при избора на птица, с която да рекламират новото си вино. Изборът падна върху сокол орко, защото видът макар и рядко се среща в Сакар планина – там откъдето идва гроздето за вино, но и защото така те искат да подчертаят ползата от опазването на грабливите птици, които са естествени „репеленти” срещу ятата скорци, хранещи се с грозде. Автор на илюстрацията на сокола орко е Стоян Николов. Заедно със сокола орко на етикетите на младото мерло е и емблемата на БДЗП.