"Кампанията за изкупуване на гроздето е в разгара си, но въпросът е в това, че след членството на България в ЕС ние спазваме европейските правила на производството на вино и се изисква началото на гроздоберната кампания да бъде обявено от Изпълнителната агенция по лозата и виното" – каза Пламен Моллов, председател на винаро-лозарската камара. Той допълни, че за някои сортове грозде това начало е дадено, а за други предстои, защото качеството на гроздето трябва да е достатъчно добро, за да може да се произвеждат висококачествени вина. Пламен Моллов изказа мнение, че в момента липсва достатъчно добър диалог между лозарите и винопроизводителите и това трябва да се промени. Председателят на винаро-лозарската камара допълни, че в сектора има преструктуриране и ние трябва да вървим към световните тенденции, които да спазваме, тъй като пазарът за българско вино е ограничен. Относно промотирането и рекламата на българското вино Пламен Моллов посочи, че преди три години е създаден т.нар. "Фонд българско вино", в който участие има както гилдията, така и държавата. Губенето на пазар за българско вино е поради факта, че потребителят не познава родните вина. Затова е нужно част от средствата от фонд "Земеделие" да се насочат за популяризирането на нашето производство.