1. Начало
  2. Новини
  3. Околна среда
  4. Колите на ток затормозяват електропреносните мрежи в Европа

Колите на ток затормозяват електропреносните мрежи в Европа

Най-вероятно ще се наложи инсталиране на устройства, които автоматично ще включват колата за зареждане в моменти, когато няма пиково търсене по мрежата

Масовото навлизане на електромобили в Европа може да принуди комунални услуги и мрежовите компании да направят огромни инвестиции в интелигентни системи за разпределение на електроенергия през следващото десетилетие, за да се предотврати прекъсване на тока, пише Ройтерс.

Във Великобритания електрическите превозни средства се очаква да достигнат около 60% от продадените нови леки автомобили и микробуси от 2030 г., се казва в ВЕИ доклад на британската комисия по изменението на климата.

В същото време дистрибуторите ще трябва да се подготвят за основен ремонт и разширяване на електропреносните мрежи, за да се подготвят за все по-голям дял от сравнително непостоянната енергия от възобновяеми източници в общия енергиен микс.

Внедряването на електрическите коли и увеличението на дела на екоенергията изисква дълбоки промени, смята Марк Де Вите, вицепрезидент изследвания и иновации на френската енергийна компания GDF Suez. "Ако имате 50% или повече възобновяема енергия в мрежата, а също и големи количества електромобили, които чакат зареждане, ще е необходимо изграждането на мрежи за интелигентно измерване. Ще трябва да се подготвим за тяхното внедряване възможно най-скоро", каза той.

Франция ще изпита по-малкък натиск в сравнение с други страни, тъй като вече произвежда около 80% от своята електроенергия от нисковъглеродни ядрени реактори, се казва в доклада.

Според анализатори една електрическа кола изразходва толкова много енергия годишно, колкото едно средно европейско домакинство. Бързото нарастване на търсенето ще принуди компаниите, предлагащи комунални услуги, да внедрят т. нар. интелигентни измервателни решения, за да се справят с енергийните нужди, смятат от Utilities Europe, група от консултанти, които оценяват предизвикателства пред електроразпределните компании.

Някои мрежи мога да се окажат с недостатъчно мощност и ако в работни дни се зареждат милиони електромобили по едно и също време, особено в пояса на върхово потребление от 8 до 20 часа.

Най-вероятно ще се наложи инсталиране на устройства, които автоматично ще включват колата за зареждане в моменти, когато няма пиково търсене по мрежата.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.