1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Пазаруваме едва след справка в интернет

Пазаруваме едва след справка в интернет

53% от потребителите в България купуват продукт, след като са се информирали за него от глобалната мрежа

Интернет все повече диктува поведението на потребителите. Това показа специално проучване за влиянието на онлайн средата върху потребителския избор, проведено от комуникационната група All Channels Interaction съвместно с агенцията за маркетингови проучвания „Ноема”.

Интернет се превръща в основен източник при вземане на решения за покупка. Данните сочат, че 53% от потребителите в България купуват продукт, след като са се информирали за него от глобалната мрежа. Дори почти половината от потребителите, които не ползват интернет, 44%, се допитват за повече информация до свои приятели, имащи достъп.

Негативни коментари, споделени в интернет пространството, отказват 2/3 от потребителите от покупката на даден продукт, което е показателно за силното влияние на мрежата върху нагласите на българите.

Тенденцията е, че все повече хора пазаруват в интернет, въпреки страховете от злоупотреба с личните данни. За българските сайтове това са 26%  от потребителите, а за чуждите – 19%.

Лоялността на клиентите към определени марки също се засилва благодарение на социалните мрежи. 32% от потребителите в интернет показват своите предпочитания към дадена марка и 43% от тях искат да получават полезна информация за тях.

Резултатите са индикатор за развитието на онлайн средата у нас и за създаването на ефективна комуникация между марките и потребителите.

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.