На фокус са най-вече свежите зеленчуци и плодове
Все повече германски вериги за хранителни стоки са принудени от клиентите си да намалят опаковките. В момента най-голямата компания си е поставила конкретна цел – до 2025 година да намали опаковъчните материали за продуктите от собствената марка с 30 процента.
Освен това пет години по-рано, т.е. до 2020-та, всички тези опаковки трябва да са от рециклируеми материали. От централата съобщиха, че започват преговори с всички доставчици, при които ще се разглеждат възможности за по-екологично използване на опаковки, както и за премахването им.
На фокус са най-вече свежите зеленчуци и плодове, при които потребителите все по-често изразяват недоволството си, че са обвити поотделно в прозрачно фолио, или че се предлагат в пластмасови тарелки и кутии. В повечето случаи става дума за вакуумирани краставици и опаковани банани. По данни на компанията през последните 5 години са приложени мерки, с които опаковките са намалени с около 10 процента.
Подобни идеи има и при други големи вериги. Някои наблягат на по-малко опаковки при транспорта на стоките, други премахват като първа стъпка еднократните найлонови торбички.
Фирма си е поставила целта до 2030 година да премине на рециклируеми материали при всички продукти, продавани под собствените марки. Друга иска да съкрати опаковките с 20 процента до 2025 година. Тестват се и различни природосъобразни материали, като картони, направени от трева. Вместо хартиени етикети, при някои по-едри плодове и зеленчуци като пъпеши, авокадо и сладки картофи, информацията се отпечатва с лазер върху външната обвивка на плода.