1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Япония иска пилешко месо и вино от България

Япония иска пилешко месо и вино от България

Страната ни има добри шансове за ефективно разширяване на сътрудничеството

Япония проявява интерес към вноса на българско пилешко месо и червено вино, стана ясно след среща на министър Мирослав Найденов и новоназначения посланик на Япония Макото Ито. Министър Найденов е определил като "уникален български посланик" съставката, способстваща създаването на кисело мляко, добре познато и прието в Япония. Страната ни има добри шансове за още по-добро и ефективно разширяване на сътрудничеството, е отбелязал Найденов. По думите на министъра, страната ни произвежда и други добре приети на световните пазари млечни продукти, като българското бяло сирене и българския кашкавал.

Посланикът е изразил интереса от увеличаването на двустранния стокообмен, особено към вноса в Япония на българско пилешко месо. Япония ще разгледа внимателно тази възможност, ако сертификатите, издавани от българска страна, съответстват на санитарните изисквания, а качеството и цената на българското птиче месо са конкурентоспособни, е посочил той.  По думите на посланик Ито, в последните години неговата страна внася пилешко месо основно от Бразилия, силно е ограничен традиционният преди внос на това месо от Азия, предвид възникналите там преди няколко години огнища на птичи грип.

Двете страни са се съгласили, че една от най-привлекателните в момента възможности за разширяване на стокообмена е в износа на вино за Япония. Посланик Ито е отбелязал, че в последно време неговата страна внася не само френско и италианско вино, но и вина от Австралия, Чили, САЩ и Южна Африка. По думите на посланика, в Япония се търси разнообразието на пазара и българското вино, особено червеното, би било много добре прието, ако успее да предложи високо качество, с което да конкурира другите вносители на пазара.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.