Пазарът на биологични храни по целия свят всяка година расте с 20%
Глобалната икономическа криза нанесе силен удар на почти всички сектори на икономиката. Общият спад в производството не докосна такъв клон на селското стопанство, като отглеждането на екологично чисти продукти.
Пазарът на биологични храни по целия свят всяка година расте с 20%! Експертите казват, че за това трябва да благодарим на влошаващото се състояние на околната среда, на дискусиите относно генетично модифицираните храни и растения, както и на по-честите случаи на отравяне с некачествени продукти.
Има и друга причина за манията по здравословното хранене: преяждането с хамбургери и чийзбургери и натрупания слой подкожна мастна тъкан. Света се увлече по здравословния начин на живот. Отначало във фитнес центровете, а след това и магазините за екологично чисти продукти. Масло в огъня наляха психозата на населението при заболявания като птичия грип и „луда крава”. Инициативата подхванаха супермаркетите и сега на техните рафтове по-често може да се видят продуктите, отбелязани с „био” или „органичен”. И въпреки, че биологичните храни струват няколко пъти повече от обикновените продукти, броят на феновете на чистата и здравословна храна се увеличава с часове.
Миналата година, проучванията на социолозите показват, че четири от десет французи поне веднъж са опитали биопродукти. Във Франция на пазара се появи дори биовино. В него не се добавя захар, оцветители или аромати. А бъчвите, в които виното отлежава се почистват с вода, обработена с кислород.
Във Великобритания органичните продукти могат да се купят и в повечето супермаркети. Цените на този модерен нов продукт във Великобритания са почти двойни в сравнение с цените на същите продукти, но без префикса „био”.
В Австрия биологични продукти купуват около 72% от населението. Там вече се продава и биочай и биокафе.
Ако говорим за общия обем продажби на европейски пазар на биологични продукти, то той е около 25 млрд. долара. По оценки на специалисти, тази година делът на продажбите на биологични продукти е 15-25% от общите продажби на европейския пазар на храни.