8,4% ръст в продажбите за първите месеци на 2010 година
Виното, произведено в Италия, намира отново своето място на пазарите в чужбина. Това пише италианският сайт за селско стопанство agricoltura24.com. През 2009 г. експортните продажби са регистрирали спад от 6,1%. През първите месеци на 2010 г. износът на италианско вино бележи ръст в продажбите от 8,4%. Възстановяването на международните пазари е съпроводено с реално увеличение на цените на изнесената продукция през настоящата година, коментира още италианското издание. Много фирми през миналата са прибегнали до намаляване на цените, за да запазят пазарните си позиции. Резултатът – бутилка италианско вино със средна стойност 1,78 евро за литър се е завърнало на котировки отпреди 6 години, разрушавайки по този начин резултатите, постигнати от производителите за подобряване на позиционирането на италианското вино на международните пазари, както и за подобряване рентабилността на своите продукти. Данните за износа през първите месеци на 2010 г. дават основание на анализаторите да изразят надежда, че тази тенденция е вече прекратена, коментира още изданието.