1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Пазарът на бира в Западна Европа отбелязва спад

Пазарът на бира в Западна Европа отбелязва спад

Heineken остава водеща марка

Пазарът на бира в Западна Европа е отбелязал 2,5% спад на годишна база през 2009 г., като намаление е отбелязано на почти всички сегменти, съобщава Ройтерс цитирана от expert.bg. Heineken остава водеща марка за 22-ра година по данни на незивисимата изследователска агенция "Плато Лоджик". От гиганта са продали над 11 млн. хектолитра бира през миналата година. Carlsberg измества от второто място бирата Carling на Molson Coors. Марките Foster's и Amstel са на четвърто и пето място, следвани от Kronenbourg и Stella Artois.

Най-големи четири производители на бира в света, Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken и Carlsberg, са разчитали за постигане на растеж повече на бурно развиващите се пазари в Латинска Америка и Азия, отколкото на ударената от рецесията Западна Европа. Продажбите на водещите бирени марки са намалели с повече от 3%, тъй като любителите на бирата са предпочели по-евтини марки в трудните икономически условия.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.