Кризата е оказала сериозно върху поведението на българския потребител
С 5% е намаляла консумацията на безалкохолни напитки през второто тримесечие на 2009 г., спрямо същия период година по-рано, съобщиха от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.
Общото потребление на напитки за периода възлиза на 27 милиона литра. За полугодието то се равнява на 755 милиона литра, което е с 39 милиона литра по-малко от 2008 г.
Най-силно е понижението от групата "Студен чай", които отчитат спад от 19% за полугодието. Консумацията на напитки от групата "енергийни & спортни" е намаляла с 14% за периода. Търсенето на натурални плодови сокове и нектари се е понижило с 12%, а това на бутилирани води и газирани напитки с по 4 на сто.
Резултатите от консумацията на безалкохолни напитки през първото полугодие показват, че кризата е оказала сериозно върху поведението на българския потребител. Въпреки че цените на безалкохолните напитки като цяло се запазват на равнището от миналата година, свиването на семейните бюджети, увеличаващата се безработица и слабия туристически сезон дават своето отражение, отбелязват от Асоциацията.
Ако тази тенденция се запази бранша като цяло ще отчете в края на годината спад в продажбите с около 2%. Това ще задържи потреблението на глава от населението на равнището от 2008 г. т.е. около 242 литра, предупреждават от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България./dnevnik.bg