1. Начало
  2. Новини
  3. Околна среда
  4. Квотите на вредни емисии няма да доведат до "бягство" от европейските летища

Квотите на вредни емисии няма да доведат до "бягство" от европейските летища

Снимка:

Това заяви пред журналисти Артур Рунге-Метцгер, представител на Дирекцията по климата на ЕС

Включването на авиокомпаниите в Европейската система за търговия с квоти за емисиите от парникови газове няма да отблъсне превозвачите и пътниците от полети в Европа, тъй като дори и с допълнителните разходи тези маршрути ще останат най-удобният вариант, заяви пред журналисти Артур Рунге-Метцгер, представител на Дирекцията по климата на ЕС.

В началото на 2009-а Евросъюзът взе решение от 2012-а авиокомпаниите да се включат в Системата за търговия с емисии (СТЕ) на ЕС. От първи януари 2012-а всички авиоконпании, които изпълняват рейсове в Европа, ще бъдат задължени да получат квоти за изхвърляните парникови газове, пропорционално на обема на своите превози, а също и да осигурят мониторинг, отчетност и контрол на своите емисии.

С критики на това решение на ЕС излязоха САЩ, Китай, Русия и редица други страни, а също и Международната асоциация на въздушните превозвачи (IATA). В края на октомври вицепремиерът на Русия Сергей иванов заяви, че руските авиокомпании няма да се подчинят на изискванието на ЕС за допълнително заплащане за изхвърлянето на парникови газове.

"Ние оценихме този риск ("бягството" на самолетите от европейските летища) и стигнахме до извода, че икономическото бреме от тези мерки, в разчетите за един билет, не е достатъчно голямо, за да стане повод авиокомпаниите да оттеглят своите рейсове от европейските аерогари" - коментира Рунге-Метцгер в Дурбан, в качеството си на член на делегацията на ЕС в преговорите на ООН по климата.

По думите му, полетите на територията на ЕС и от него са въпрос на удобство и даже с отчитането на допълнителната икономическа  тежест тези маршрути пак ще останат по-евтини, отколкото тези, които "заобикалят" европейската система за търговия.

Представителят на европейската делегация също подчерта, че въпросът за промяна на решението на ЕС, което е фиксирано с вътрешен законодателен акт, не се разглежда.

"Ние считаме, че това е добър, но все пак не най-правилният начин: ние искаме да видим глобалната система за регулиране (в сектора)... ICAO (Международната организация на гражданската авиация) - ето това е правилното място за разработване на такава система" - коментира Рунге-Метцгер.

Регулирането на парниковите емисии в сектора на авиотранспорта, по неговото мнение, остава един от най-сложните въпроси в преговорите, по който страните на практика не успяха да постигнат напредък от 1992-а насам, когато бе създадена Рамковата конвенция на ООН за изменението на климата (UNFCCC).

"Ние се надяваме, че (в Дурбан) ще успеем да убедим колегите, че този проблем изисква особено голямо внимание" - каза в заключение Рунге-Метцгер.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.