1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Държим около 60% от японския пазар на кисело мляко

Държим около 60% от японския пазар на кисело мляко

Много търсена е и козметиката от розово масло

Кисело мляко и козметика от розово масло са най-търсените български продукти в Япония, каза вчера, 6 декември, в Перник посланикът на Япония Макото Ито, пише  expert.bg. По думите му фирмата, произвеждаща българско кисело мляко, държи около 60 процента от японския пазар на този продукт. Той се произвежда с купувана от страната ни млечно-кисела бактерия. Много търсена е и козметиката от розово масло. Според Ито обаче, въпреки че е българска, тя не се свързва с името на страната ни.

Българите пък проявяват най-голям интерес към японските автомобили и електроуреди. На около 120 млн. евро възлиза годишният стокооборот между България и Япония, посочи Макото Ито. По думите му, у нас Япония е осъществила три големи инвеститорски проекта - завод за автомобилни части в Ямбол, столичната болница "Токуда" и производството на "зелена" енергия чрез монтирани по Черноморието вятърни генератори. Водят се разговори и за производство на ток от слънчеви колектори, каза посланикът.

Макото Ито присъства в Перник на церемония по приключването на проект за подобряване на енергийната ефективност на 12-то основно училище "Васил Левски". Японската страна е осигурила безвъзмездно 116 000 лв. за подобряване на енергийната ефективност на учебното заведение. С предоставените средства е подменена изцяло дограмата на училищната сграда и е монтирана нова климатична система за отопление.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.