Голяма част от потребителите в България са пасивни и не си търсят правата, заяви Меглена Кунева, европейски комисар по защита на потребителите. Голяма част от тях не били информирани и къде да занесат за изследване хранителни продукти или лекарства при съмнение, че продуктите са некачествени. Кунева призова големите вериги магазини да финансират изграждането на лаборатории, в които стоката да се проверява на място.
Нова брошура, която ще съветва потребителите на какво да обърнат внимание и ще обяснява правата им при покупка на електрически уреди, врати и прозорци, ще бъде представена днес от комисията за защита на потребителите. В нея клиентите ще бъдат запознати на какво да обърнат внимание при покупка на врати или прозорци, за да постигнат по-малка загуба на топлина през зимата, добра шумоизолация, каква е степента на устойчивост при евентуален пожар и др. От контролния орган обясниха, че доста от рекламациите на такива стоки били свързани с разминаване на предварителните очаквания заради липсата на достатъчно информираност на потребителите.